korzystanie z instagrama

Instagram- jak rozreklamować swój profil?

Dzięki popularnemu profilowi na Instagramie można zyskać naprawdę wiele. Dlatego też tak dużo osób stara się tutaj zaistnieć i zachęcić innych użytkowników nie tylko do zostawiania polubień postów, ale i do tego, aby regularnie obserwowali nowości, jakie są na profilu publikowane. Nie mając jednak jeszcze swojego konta i dopiero je zakładając często zastanawiamy się, jak zaistnieć na Instagramie, jakie kroki podjąć najpierw, aby zdobyć pierwsze statystyki. Na pewno warto na początku zaznajomić się z samym narzędziem i z tym, czego ma dotyczyć nasz profil.

Jakość i popularność- niestety nie zawsze idą ze sobą w parze

Przede wszystkim trzeba mieć pewien pomysł na siebie i na to, jakiego typu treści będziemy zamieszczać. Musimy więc określić, czy będzie to profil modowy, kulinarny czy florystyczny, a następnie powinniśmy konsekwentnie się tego trzymać. Kolejną kwestią jest umiejętność robienia zdjęć, ponieważ Instagram głównie opiera się na obrazach. Już sam portal daje możliwość szybkiej obróbki zdjęć poprzez nakładanie filtrów czy regulowanie ostrości zdjęć i innych ich parametrów. Zdjęcia muszą być estetyczne tak, aby mogły zainteresować użytkowników. Kolejną kwestią jest to, do jakich odbiorców będziemy trafiać. Jeśli naprawdę chcemy zyskać dużą widownię- publikując treści zamieszczajmy je także w języku angielskim albo też publikujmy tylko po angielsku. Redagując treści- zwracajmy uwagę na ich jakość, a jeśli dodatkowo niosą ze sobą jakąś wartość merytoryczną- tym większy sukces. I ostatnia sprawa- hashtagi. Dodając zdjęcia zawsze postarajmy się o to, aby było ich jak najwięcej, gdyż to one sprawiają, że posty mają znacznie większy zasięg.

Czas na reklamę

Popularność profilu możemy zdobywać na piechotę, na przykład udzielając się na innych profilach, komentując, obserwując podobne profile tematyczne, co nasz. Najwięcej pracy jest na samym początku, kiedy jeszcze nikt nas nie zna. Możemy też iść na skróty i wykorzystać narzędzie do tworzenia reklam, aby zamówić sponsorowanie postu. Wówczas wyświetla się on użytkownikom Instagrama w formie reklamy. W takiej sytuacji musimy jednak już zainwestować i przeznaczyć na cel reklamowy jakąś kwotę pieniędzy. Sami jednak będziemy widzieć, jakie korzyści nam to przynosi i czy jest to faktycznie opłacalne. Prowadzenie takiej kampanii promującej nasz profil możemy zacząć w dowolnym momencie i w dowolnej chwili możemy też taką kampanię zakończyć. Tworzenie reklam odbywa się w specjalnym narzędziu, które wcale nie jest skomplikowane w obsłudze.