reklama na fb

Chcesz się reklamować na Facebooku? Poznaj koszty

Wszędzie dużo się mówi o prowadzeniu kampanii w mediach społecznościowych. A ponieważ jest to tak popularne, coraz więcej firm chciałoby właśnie w takie kampanie zainwestować i sprawdzić, czy w ich przypadku taka reklama faktycznie przyniesie im korzyści. Tak czy inaczej, pytaniem, które najczęściej pada na starcie takich kampanii jest to, ile kosztuje reklama na FB, a więc konkretnie jaką kwotę musimy przeznaczyć na start, aby przetestować takie kampanie i wiedzieć, czy są opłacalne.

Dowolna kwota na start, czyli jaka?

Tak naprawdę to my sami ją określamy, gdyż mamy możliwość zadecydować, ile wpłacimy do systemu na start. Może to być 100 zł, a może być 500 zł. Jeśli mocno się obawiamy i chcemy na początku jedynie zobaczyć, na czym polega prowadzenie takiej kampanii- wpłaćmy niewielką kwotę, a potem dopiero, w trakcie trwania kampanii będziemy mogli doładować nasz budżet. Jeśli już mamy coś w swoim budżecie reklamowym, na pewno warto wiedzieć, że na cenę reklam wpływa konkurencja- stawki są tutaj ustalane w systemie aukcyjnym. Już na etapie tworzenia reklamy i dodawania jej do systemu określamy nie tylko charakter materiału reklamowego, ale i budżet, jaki maksymalnie jesteśmy w stanie przeznaczyć na jej wyświetlanie użytkownikom. Następnie system będzie wyświetlał te reklamy, które będą dla użytkowników najbardziej trafne i które pochodzą od reklamodawców, który zaproponowali największy budżet.

Wszystko można precyzyjnie określić

Z czasem za pewne sami zobaczymy, jak będą się kształtowały statystyki wyświetlania reklam. Warto na bieżąco analizować, na co pozwala nam budżet. Pod tym kątem powinniśmy analizować zasięg kampanii, jaką kwotę płacimy za 1000 wyświetleń reklamy, jaki procent grupy docelowej pokrywamy, dzięki posiadanemu budżetowi oraz jaka jest częstotliwość wyświetlania reklam. Dzięki specjalnemu wykresowi widzimy, w jakim miejscu się znajdujemy, ale możemy też zerknąć na prognozę związaną z tym, ile moglibyśmy potencjalnie uzyskać, gdybyśmy zwiększyli budżet. Jeśli zdecydujemy się na zakup reklamy, która ma dotrzeć do więcej niż 200 tysięcy osób- możemy ją odpowiednio zaprogramować na kilka miesięcy do przodu, aby zawsze uzyskiwać podobne statystyki w takim samym budżecie. Daje to przedsiębiorcy pewną stabilność- zarówno pod względem wydatków na reklamę w danym kanale, jak i jeśli chodzi o uzyskiwane rezultaty. Jeśli natomiast chodzi o reklamy wideo- kupuje się je na takiej zasadzie, na jakiej wykupuje się reklamy telewizyjne.